Wednesday, April 13, 2016

An Unimaginative Storyteller

Sepanjang hidup gue, ada lebih dari tiga orang yang mengatakan kalau membaca tulisan gue adalah hal yang menyenangkan untuk dilakukan. Tentu saja, pujian tersebut cukup membuat gue besar kepala.
Dan sepanjang hidup gue juga, gue sudah mencoba menulis banyak sekali cerita. Dari cerita iseng-iseng yang ditulis di selembaran kertas yang diambil dari bagian tengah buku sampai beberapa cerita yang di-publish di blog—dengan percaya diri diperuntukan buat dibaca seisi dunia.
Pengalaman dan cerita kurang enak soal menulis pun gak kurang-kurang dan ada bermacam-macam, dari yang sekedar tiba-tiba terserang writer's block berkepanjangan sampai tertimpa kejadian yang nggak enak beneran.
Kesenangan gue dalam menulis semakin menjadi ketika gue dekat dengan seorang teman yang hingga detik ini masih menjadi partner and my biggest critic in writing. It have been a one hell of a ride we've through together as a writing-friend.
Nggak usah ditanya berapa banyak waktu yang kami habiskan untuk membahas project menulis kami; hours, days, years! Dan nggak usah ditanya berapa judul cerita yang tidak selesai kami tulis dan dengan berat hati harus berhenti ditulis di tengah jalan. Lengkap dengan rasa bersalah yang berkepanjangan dan air mata berderai-derai.
Masalah dan halangan gue dalam menulis sebenarnya hanya satu: gue bukan orang yang pandai berandai-andai. In a way, I can tell a story but I can't make a story. An unimaginative storyteller indeed.
Jadi, setelah (entah untuk keberapa kalinya) I'm scrapping out yet another unfinished story and basically thinking out loud, can I actually write anything like at all? My answer is, yes, I can. At least my personal blog is alive and well taken care of. Yang membawa gue ke pertanyaan selanjutnya, lalu kenapa tiap menulis cerita fiksi nggak pernah beres ya? Dan akhirnya gue harus mengakui, dammit, I'm no fiction writer. I'm just a writer.
But still, I want to write something outside my usual writing—the regular stuff I posted on the blog. Dan jawaban kemudian datang dengan gilang-gemilang; I'm gonna write about myself! Of course, it's gonna be a fiction *wink, wink* but since the story I'm gonna tell is about me, my people, my life, my foe, my love, my everything... I won't face that stuck feeling and confusion about what to write. I'm writing me!
Jadi dengan itu, gue akhirnya merubah total format dan design Girls With Tales, my other blog yang memang dibuat spesial untuk diisi dengan cerita fiksi. Dan kebetulan juga, my co-writer on GWT, has been face the same writer's block for a while too... sehingga ketika gue mencetuskan soal re-writing my old story and change it into a whole new one, she said that she seems to need a fresh start too. Lalu resmilah GWT dirombak ulang, dan cerita-cerita baru kami sudah di-launching beberapa hari yang lalu. New look, new stories. A legit fresh start.
And I can't pictures how excited I am about my story, Future Hearts. Yeah, the title must be sounds familiar, it's the title of one of All Time Low album that I use because I feel a strong connection with the sentiment behind it.

It's sort of an ode to the mindset we've had doing this over the years. We've always been looking ahead and we've always been looking to the future. Everytime we've had a misstep, rather than freaking out and not being able to recover, we've always looked to what's the next thing to do. I think that Future Hearts was just kind of a way to brand it, to figure out a way to sum that up. "
Source: fuse, http://www.fuse.tv/2015/04/all-time-low-interview-future-hearts

I hope this one can be my ultimate project that can be continual and last long, at least long enough for me to end the story right.
Please, do visit my other blog and read the story, it's written right from our heart, so we're not only writing it... we love it deeply!

No comments:

Post a Comment